Γεια σας,
Ακόμη ένα P.E.R.S.O.N.A.L.I.T.I.E.S. που μπαίνει στα άδυτα της τέχνης με κύριο σκοπό να δει και ν’ αφουγκραστεί, ήχους, εικόνες και κινητικά μοτίβο μίας νέας μορφής ποίησης, της λεγόμενης επιτελεστικής.
Πρόκειται για ένα καλλιτεχνικό μανιφέστο με μία εσάνς ακριβοθώρητου Ντανταϊσμού η ( Dada) με την ειδοποιό διαφορά της μεταμοντέρνας αισθητικής έκφρασης και δόνησης, τόσο των λέξεων, όσο και το συνδυασμό των παραγόμενων ήχων και μέσων χρήσης με το σκέρτσο της προσωπικής σφραγίδας του εκάστοτε καλλιτέχνη. Στόχος μία καλλιτεχνική καταγγελτική παράσταση με απώτερο σκοπό τον κοινωνικό προβληματισμό και την επανατροφοδότηση ανάμεσα σε πομπό ( επιτελεστή) και δέκτη ( κοινό) πυροδοτόντας την ενσυναίσθησή του. Το δυνάμει και το εν ενεργεία ώστε η ενέργεια της σκηνής να μεταστοιχειωθεί σε συγκίνηση του κοινού.
Η αισθητική ιδιοδεκτικότητα του ρόλου ή του χαρακτήρα των συμμετεχόντων αλλάζει την κοινωνική αντίληψη της ποίησης ως γενικό όρο και πραγματεύεται την “κύηση” του εξειδικευμένου στην ψυχόσφαιρα της οντοφορίας της απόδοσης ερμηνείας σύμφωνα με την εμπειρία του αυθεντικού και πως αυτό μεταβολίζεται σε συναίσθημα επάνω στη σκηνή, τόσο ικανό να μας συμπαρασύρει στο σύμπαν του performer η να μας αφήσει παγερά αδιάφορους και γειωμένους σε συναισθηματικά συρματοπλέγματα.
Βρεθήκαμε με την Γεωργία Βεληβασάκη σ’ ένα καφέ απέναντι από το Λευκό Πύργο. Μάλιστα για να διασκεδάσω το κλίμα των ημερών και για να σπάσω τον πάγο την υποδέχτηκα με ένα κοκαλάκι από αυτιά μίας γλυκιάς χριστουγεννιάτικης αρκουδίτσας. Γέλασε, παραγγείλαμε δύο μέτριες σοκολάτες. Έβγαλα το σημειωματάριό μου και το ταξίδεμα μόλις ξεκινούσε. Πρώτη στάση το παιδικό δωμάτιο, στο Ηράκλειο της Κρήτης και ο μαγικό κόσμος με τις λέξεις και τις νότες.
Η Γεωργία Βεληβασάκη γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης και ζει στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε «Ευρωπαϊκό Πολιτισμό» (ΕΑΠ) και είναι κάτοχος MSc «Δημιουργική Γραφή» (ΠΔΜ). Ασχολείται με το τραγούδι, το μουσικό θέατρο και την τέχνη της Performance, ως ερμηνεύτρια και δημιουργός. Γράφει ποίηση, στίχους, θεατρικά έργα, διηγήματα, δοκίμια, επιμελείται και μεταφράζει κείμενα. Έργα της έχουν δημοσιευτεί, εκδοθεί, βραβευτεί και παρουσιαστεί σε ζωντανές παραστάσεις. Το βιβλίο της Performance Poetry, Επιτελεστική Ποίηση – Action Λόγου ως Άξιον Λόγου (2022) έχει συμπεριληφθεί ως ακαδημαϊκό σύγγραμμα στον «Εύδοξο». Διδάσκει Performance Poetry και είναι Υποψήφια Διδακτόρισσα του Τμήματος «Δημιουργική Γραφή» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Είναι ιδρύτρια του πρώτου International Performance Poetry Symposium-Festival στην Ελλάδα.
Της άρεσε ως παιδί να κρύβεται πίσω από τις λέξεις, αλλά να προσπαθεί διακαώς να δει τι υπάρχει πίσω από αυτές. Στην πορεία ανακαλύπτει τις νότες και μαθαίνει να εκφράζεται μέσω της μουσικής και των στίχων. Τυχερή στα πρώτα της βήματα γιατί συνυπήρξε με τεράστιες μουσικές προσωπικότητες, όπως ο Μανώλης Μητσιάς και η Δήμητρα Γαλάνη, η Πηγή Λυκούδη και όχι μόνο!
Τι είναι ένα ποιητικό αφήγημα τη ρωτάω και μου απαντά αφήνοντας το βλέμμα της να χαθεί στο φως… « Ένα νήμα που» μου λέει, που κύριος στόχος του είναι να δώσει βήμα σε νέους ποιητές, performers’. Διαθέτει τα χαρακτηριστικά της Poetry Slam , καινοτομία, διαγωνιστικό μέρος, αλλά σε μεταφέρει σε ένα πιο ευρύ φάσμα δυναμικής εμπειρίας, έκφρασης και αλληλεπίδρασης με το κοινό. Ψυχή και σώμα συνυπάρχουν σ’ ένα διακαλλιτεχνικό εκφραστικό ταγκό με βήματα χειρονομίες και εκφράσεις προσώπου όπου η φωνή ντύνεται φωνήεντα και σύμφωνα ανάλογα τη διάθεση και τη θεματική του εκάστοτε καλλιτέχνη. Μηνύματα αποδοχής σε κάθε πρόκληση συμπερίληψης αποτελούν την πρόσκληση της θετικής ανθρωποκεντρικής προσέγγισης, μέσα από ευαισθησίες και τρυφερότητα, οργή, έκρηξη η αστειότητες, όπου το κοινό συμμετέχει.
Θα σου αναφέρω χαρακτηριστικά Lena , ότι το μέσο χρήσης, μπορεί να γίνει « εφάμιλλος συνεργάτης» επάνω στη σκηνή μου λέει εμφατικά και τα γεμάτα απορία μάτια μου τη ρωτάνε:
Ένα παράδειγμα μπορείς να μας αναφέρεις για να το καταλάβουμε όλοι καλύτερα;
Χμμ 2 κιλά σιτάρι ας πούμε και ο τρόπος που θα τα χρησιμοποιήσει ο performer σε συνάρτηση με το κοινό και πως θα προσωποποιήσει τα υλικά ή θα συνδυάσει τις τέχνες επί σκηνής μέσω της συνεργατικής φαντασίας έμπνευσης και συν δημιουργίας. η ακόμα και ένα διαφανές κομμάτι ύφασμα!
Τι σημαίνει Επιτελεστική Ποίηση για εσένα;
Επιτέλεση, τελετουργία, εκτέλεση, τελεσφορία, το τέλος υπό την έννοια του σκοπού. Ο Άξονας της Επιτελέστικής Ποίησης είναι στην ουσία η διερεύνηση του φάσματος και των πτυχών όλων των συναισθηματικών κόμβων. Η έμπνευση είναι το σημαντικότερο όλων, να έχεις τόσο κάτι να πεις και να μοιραστείς, ώστε να προβληματίσεις, να γεννήσεις ερωτήματα και στοχασμούς και ως θεατής να συμπράξεις…να είσαι ας πούμε για λίγο συνένοχος στο επιτελεστικό ποιητικό έγκλημα, αλλά « ανένοχα ». Η Επιτελεστική Ποίηση δεν αναπαριστά τον ποιητικό λόγο, αλλά δημιουργεί ένα ποιητικό συμβάν.
Όραμά σου, έντονη προσδοκία; Πώς φαντάζεσαι το Φεστιβάλ της Επιτελεστικής Ποίησης σε τρία χρόνια από σήμερα; Μέχρι να σκεφτείς, ας σ’ εμπνεύσει μία ακροστιχίδα του τι θα μπορούσε να σημαίνει η Επιτελεστική Ποίηση για τη Γεωργία , χωρίς να σκέφτεται, Γράψε τις πρώτες λέξεις που θα σου έρθουν στην ψυχή!
Ε λευθερία
Π οίηση
Ι θάκη Π ρόσωπο
Τελετουργία
‘Ε λευσις ‘Ο υρανός
Λ ύτρωση
‘Ε ρως Ι ανός
Σ τίγμα
Τ ώρα ‘Η λιος
Ι δανικά
Κ αινοτομία Σ σφαίρα
‘Η θος
Η μέρωμα
Όραμα μας και όχι μόνο προσωπική επιθυμία, αλλά όλης της ομάδας που εκπροσωπεί την Επιτελεστική Ποίηση είναι να καθιερωθεί ως θεσμός που θα στεγάσει διεθνοποιημένο κόσμο. Να αναρωτηθούμε εκ νέου ποιοι είμαστε και πώς συνδεόμαστε όλοι με κάποιον τρόπο μεταξύ μας ως πολιτιστική οντότητα; Να εισάγουμε νέα είδη Επιτελεστικής Ποίησης από το εξωτερικό και να κάνουμε εσωτερική διερεύνηση, ώστε να εξάγουμε ποίηση ως πολιτιστικοί διαμεσολαβητές. Να θυμηθούμε την παράδοση, αλλά να την εκφράσουμε ως πολιτιστική επικοινωνία με το σύγχρονο τρόπο αλλά με μία πολιτιστική εξωστρέφεια που θα φανερώνει την ταυτότητά μας πολυεπίπεδα.
Επιστρέφοντας στην Αθήνα και βγάζοντας το σημειωματάριό μου, άρχισα να τη μελετάω, ήρθα σε επαφή με ανθρώπους που τη γνωρίζουν, την αγαπούν και τη θαυμάζουν, όπως ο Τριαντάφυλλος Κωτόπουλος και η Βίκυ Τσιανίκα. Έτσι μέσα από τις δικές τους λέξεις αποκρυπτογράφησα στο μέγιστο του δυνατού το πρόσωπο και το ψυχισμό της Γεωργίας. Όσο ακούω τη χροιά της μπερδεύομαι, γιατί στη δική μου ηχητική όαση ακούω τη νέα « Αρβανιτάκη» η οποία όμως δε μου σιγοψιθυρίζει δυνατά , δυνατά, αλλά απαλά, απαλά για της Άνοιξης τον χειμώνα σε μουσική του Ανδρέα Ζιάκα.
ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ
Ο τόπος βουίζει εντός μου
νυχτώνει με γεύση δυόσμου
Πού να ’στε στερνοί γειτόνοι
κι απόμεινα πάλι μόνη
Ελιά και βασιλικέ μου
κι εσύ αγέννητε γιε μου
ποιας άνοιξης να ’στε δώρα
που ανθίζει μακριά απ’ το τώρα
Ποια μοίρα με κυνηγάει
της δείχνω κι αλλού με πάει
ροδόσταγμα κι ανεμώνη
μ’ ακόμα δεν ξημερώνει
Ποια μοίρα το φως μού κρύβει
το πιο της ζωής μου στολίδι
ροδόσταγμα να τη ράνω
να δω την αυγή κι ας πεθάνω
Του έρωτα ο θησαυρός μου
κοντά μα ποτέ δικός μου
μικρή και κρυφή μου ελπίδα
φιλί τη ζωή μου είδα
Ο τόπος βουίζει εντός μου
νυχτώνει με γεύση δυόσμου
με πέτυχε κατά μόνας
της άνοιξης ο χειμώνας
ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ Ερμηνεία: Γεωργία Βεληβασάκη Μουσική: Ανδρέας Ζιάκας Στίχοι: Γεωργία Βεληβασάκη Ενορχήστρωση/Κιθάρα: Ανδρέας Ζιάκας Κρητική λύρα: Λευτέρης Ανδριώτης Τσέλο: Μαρία Χρίστοβα Μπάσο: Λεωνίδας Κυρίδης Άλμπουμ: “Παρά τον κόσμο” (υπό έκδοση) Παραγωγή/Ηχογράφηση: Γιάννης Μαυρίδης – Cue Productions 2025
Κατά τη μελέτη μου, συνειδητοποίησα ότι ο πρώτος επιτελεστής ήταν ο Πυθαγόρειος φιλόσοφος, ιατρός, ρήτορας, φυσικός και ποιητής Εμπεδοκλής.
Σύμφωνα με την Γνωσιοθεωρία
Ο Εμπεδοκλής επεξεργάστηκε μια λεπτομερή θεωρία για την αίσθηση, η οποία άσκησε μεγάλη επίδραση στους συγχρόνους του, αλλά και μεταγενέστερους στοχαστές. Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία τα αντικείμενα παράγουν «απορροές», οι οποίες μέσω των πόρων του σώματος φθάνουν στα αισθητήρια όργανα, όπου και αναγνωρίζονται από όμοιά τους στοιχεία που ενυπάρχουν μέσα μας. Τούτη η ιδέα τον καθιστά σημαντικότερο εκπρόσωπο της άποψης ότι «γνωρίζουμε τα όμοια μέσω των ομοίων».
Πολύ σωστά σημειώνει και η Γεωργία κατά τη συζήτησή μας όπου αναφέρει και με μεγάλο θαυμασμό και σεβασμό, για τον Καθηγητή Κοινωνιολογίας, στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, Δημοσθένη Αγραφιώτη, ποιητή, δοκιμιογράφο, κριτικό κινηματογράφου, φωτογράφο, και εικαστικό καλλιτέχνη.
ο οποίος υποστηρίζει συγκεκριμένα: «ο Εμπεδοκλής ήταν ο πρώτος επιτελεστής – η επιτέλεση θα επανακινήσει, θα συνδιαλλαγεί και θα συνδεθεί με όλα τα ριζοσπαστικά καλλιτεχνικά ρεύματα (νταντά, σουρεαλισμός, εννοιολογική τέχνη, νέο-νταντά, fluxus κ.ά.) και θα διεκδικήσει έτσι μια ιδιότυπη παρουσία στα καλλιτεχνικά δρώμενα, κυρίως για την ικανότητα ανανέωσης και αέναης δημιουργικότητας που τη χαρακτηρίζει.»
Καλησπέρα σας κ. Κωτόπουλε και σας ευχαριστώ θερμά για την άμεσή σας ανταπόκριση. Η επιτελεστική Ποίηση πότε ακριβώς γεννήθηκε ως σύλληψη στο μυαλό της Γεωργίας Βεληβασάκη;
Καλησπέρα σας κ. Kyropoulos, Τη Γεωργία Βεληβασάκη τη γνώριζα ως μία εξαιρετική παρουσία στον χώρο του έντεχνου τραγουδιού. Ήταν μεγάλη μου χαρά όταν αποφάσισε να παρακολουθήσει το Μεταπτυχιακό μας Πρόγραμμα της Δημιουργικής Γραφής. Η τολμηρή της ματιά και η δημιουργική της σκέψη με ενέπνευσαν να αναλάβω την επίβλεψη της διπλωματικής της εργασίας που αφορούσε την Επιτελεστική Ποίηση το 2018. Συζητήσαμε αρκετά, δούλεψε συστηματικά και μας εκπόνησε μία άρτια εργασία. Της είχα προτείνει και χαίρομαι που το έκανε να εμπλουτίσει τη δουλειά της και να μας καταθέσει μία σχετική μονογραφία που θα ήταν μοναδική στο είδος της. Όπερ και εγένετο. Σκέφθηκα, με όσο ρίσκο εμπεριείχε μια τέτοια απόφαση, να της αναθέσω ένα μάθημα για την Επιτελεστική Ποίηση στο ΜΠΣ. Ενθουσίασε και με την αξία της εντάχθηκε από τότε στο διδακτικό προσωπικό μας. Από το 2024 είναι και υποψήφια διδακτόρισσά μου και είμαι σίγουρος ότι και η διατριβή της θα αποτελέσει σημαντική συμβολή στην επιστημονική κοινότητα.
Πώς νιώσατε όταν σας το ανακοίνωσε ως εν δυνάμει project;
Ως Πρόεδρος και Επιστημονικά Υπεύθυνος των σημανικότερων Φεστιβάλ Ποίησης στην Ελλάδα, αντιλαμβάνομαι την αξία του να δίνεται χώρος σε νέες, καινοτόμες ιδέες. Στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στηρίζουμε τέτοιες πρωτοβουλίες, ενθαρρύνοντας τους/τις νέους/ες δημιουργούς να εξερευνήσουν τα όρια της τέχνης. Από μια τέτοια συμμετοχή της Γεωργίας σε φεστιβάλ που διοργανώσαμε, πιστεύω πως άρχισε να ωριμάζει η ιδέα της Επιτελεστικής Ποίησης ως project. Το σημαντικότερο, ωστόσο, είναι ότι αυτή η σύλληψη βρήκε τον δρόμο της υλοποίησης, με τη μορφή ενός Διεθνούς Συμποσίου-Φεστιβάλ Επιτελεστικής Ποίησης. Πρόκειται για μια πρωτότυπη πρωτοβουλία, που ανέδειξε την έννοια της επιτελεστικής τέχνης ως εργαλείου σύνδεσης πολιτισμών και καλλιτεχνικών εκφράσεων.
Τι ακριβώς πραγματεύεται η Επιτελεστική Ποίηση και ποιά είναι η ειδοποιός διαφορά από το γενικότερο φάσμα του όρου ποίηση;
Η Επιτελεστική Ποίηση διαρρηγνύει τα στεγανά του έντυπου ποιητικού λόγου, τον οποίο έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε ως τη μοναδική μορφή ποιητικής δημιουργίας. Αντίθετα, εκφράζεται ως ένα ζωντανό, πολυαισθητηριακό γεγονός, που ενσωματώνει το σώμα του ποιητή ή της ποιήτριας, τον χώρο, το κοινό, ακόμα και την τεχνολογία. Είναι μια σύνθεση τέχνης, σώματος και συμμετοχής, που επαναπροσδιορίζει την ποίηση ως πράξη και τελετουργία.
Η ειδοποιός διαφορά της έγκειται στην αλληλεπίδραση: δεν είναι ένα μοναχικό ανάγνωσμα, αλλά μια κοινή εμπειρία, που εμπλέκει πολλαπλές αισθήσεις και καλλιτεχνικές μορφές, δημιουργώντας έναν διάλογο με τον θεατή ή ακροατή.
Το κοινό της Θεσσαλονίκης πώς υποδέχτηκε το Φεστιβάλ; Ποιες είναι οι πιο δυνατές και ευφάνταστές σας εντυπώσεις; Σε ποια στιγμή κλείνετε τα μάτια και γελάτε νοερά;
Η υποδοχή του Συμποσίου-Φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη υπήρξε θερμή και ενθουσιώδης. Πάνω από εκατό ποιητές και ποιήτριες από την Ελλάδα και το εξωτερικό συμμετείχαν, δημιουργώντας έναν πλούσιο διάλογο για τη συνύπαρξη της ποίησης με την performance. Αυτό που ξεχώρισα ήταν η εισαγωγή της Επιτελεστικής Ποίησης ως εργαλείου στην εκπαιδευτική διαδικασία – μια διάσταση που ανοίγει νέους ορίζοντες στην καλλιέργεια της αισθητικής και της δημιουργικότητας.
Το κοινό δεν περιορίστηκε σε έναν παθητικό ρόλο, αλλά συμμετείχε ενεργά, γινόμενο μάρτυρας συγκλονιστικών ζωντανών δράσεων. Ιδιαίτερες στιγμές που κρατώ στη μνήμη μου είναι αυτές όπου η τέχνη και το κοινό συναντήθηκαν σε ένα συγκινησιακό αποκορύφωμα, θυμίζοντάς μας ότι η τέχνη έχει τη δύναμη να μετασχηματίζει. Είμαι σίγουρος ότι αυτή η εμπειρία αποτελεί την αρχή για πολλές ακόμα πρωτοποριακές δράσεις στο μέλλον.
Ο Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος είναι Καθηγητής «Δημιουργικής Γραφής και Νεοελληνικής Λογοτεχνίας», Διευθυντής και Επιστημονικά Υπεύθυνος του ΜΠΣ «Δημιουργική Γραφή» στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Έχει εκδώσει 9 επιστημονικά συγγράμματα και συγγράψει περισσότερα από 150 άρθρα. Διοργάνωσε 6 διεθνή συνέδρια «Δημιουργικής Γραφής». Διευθύνει το Εργαστήριο Αγωγής για το βιβλίο και τον πολιτισμό «Βιβλιολογείον» (Π.Δ.Μ.). Είναι ο επόπτης της συγγραφής των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος της Λογοτεχνίας στο Λύκειο (2021). Είναι μέλος πολιτιστικών φορέων και διεθνών εταιρειών, επιστημονικός υπεύθυνος του «Patras World Poetry Festival», του «Larnaca’s World Poetry Festival», του «Serres International Poetry Festival», ιδρυματικά υπεύθυνος στο Διεθνές Δίκτυο Memità: “Memory, Identity, Integration to Identify Analysis Models in Media Communication”, πρόεδρος της επιτροπής βραβείων ποίησης «Jean Moréas», υπεύθυνος για την έκδοση του ηλεκτρονικού περιοδικού ΛΕΞΗtanil, ενώ αρθρογραφεί συστηματικά σε εφημερίδες. Προκρίνει όλων τη συμμετοχή τους ως ιδρυτικό μέλος στην πολιτιστική ομάδα του Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών – παράρτημα βόρειας Ελλάδας.
Στο ενεργητικό του συμπεριλαμβάνονται 6 ποιητικές συλλογές, 1 συλλογή διηγημάτων, 2 cd με μελοποιημένη ποίησή του. Έχει οργανώσει, επιμεληθεί επιστημονικά και παρουσιάσει 2 τηλεοπτικές εκπομπές για την τέχνη της συγγραφής (ΕΡΤ3 2016-2017, ΕΡΤ 2 2019).
Κα Τσιανίκα, ποια η γνώμη σας για τη Γεωργία Βεληβασάκη;
Είναι γνήσια καλλιτέχνιδα και ένα πανέξυπνο θηλυκό που γεννά και αναγεννά ιδέες που τις μεταστοιχειώνει σε project, Δε θα ξεχάσω ποτέ, όταν την είχαμε καλεσμένη στη Φωνή της Ελλάδος στα στούντιο της ΕΡΤ πόσο προσηνής και χαμηλών, αλλά και φωτεινών τόνων είναι. Έχει να δώσει πολλά, ιδιαίτερα στις νέες γενιές. Είναι χαρισματική και μέσα από τη σοφία της απλότητας, εμπνέει και εμπνέεται. Θα μας απασχολήσει εντόνως τα επόμενα χρόνια.
Ποιό είναι το κύριο χαρακτηριστικό της γνώρισμα ως καλλιτέχνιδα;
Η υπογραφή της! Δε γράφει υπογράφει, είναι η προσωπικότητα όπου αναγνωρίζεις όλα τα συνώνυμα της αξιοσύνης, της σεμνότητας, της καλλιέπειας και του τελέντου. ξεχωρίζει, γιατί είναι αυθεντική, κάτι τόσο contra versa στην τόσο ” άχρονη και άχρωμη” εποχή μας . Ώρες ώρες νιώθω ότι έχουμε μπει σε έναν επιταχυντή που προσωμειάζει τις ζωές μας με δείκτη συναισθηματικής μη φαιάς ουσίας. Όλα στο βωμό της ταχύτητας και της τεχνολογίας, μόνο που το συναίσθημα δεν υπακούει στον αλγόριθμο, έχει τα δικά του γρανάζια και αυτό το ξέρει πολύ καλά η Γεωργία Βεληβασάκη, καλώντας μας να πειραματιστούμε συναισθηματικά εντός και εκτός σκηνής. Εγώ προσωπικά είμαι βραδύπους και τρέφομαι με συναισθηματικά φυλλώματα, το ίδιο πιστεύω και η Γεωργία. Ανήκουμε στην κατηγορία των ανθρώπων που πρώτα θέλουν να γευτούν και έπειτα να αφουγκραστούν το συναίσθημα, ώστε να στραγγίξει μέσα τους. Αυτό νιώθω κάθε φορά που συναντάω τη μουσική η τους στίχους της. Τη μέθεξη στη μετάκαυση στο αργά του νωρίς με συμπαραστάτη τα όνειρα…κι αυτά έχουν τον ρυθμό τους συντονίζονται με τον καρδιακό παλμό, ίσως γιατί ζουν μέσα στην ψυχή μας.
Η Βίκυ Τσιανίκα είναι πτυχιούχος δημοσιογράφος.
Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο με βαθμό Άριστα από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Σχολή Καλών Τεχνών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών «MA in Drama and Performing Arts in Education and Lifelong Learning» στην «Θεραπευτική Αφήγηση».
Κατέχει Πτυχιο θεατρολογίας από ΕΚΠΑ και Δίπλωμα BTEC in THERAPEUTIC COUNSELING QCF. Κλινική μετεκπαίδευση σε δυναμικά ομάδων σε Ψυχιατρικά πλαίσια. Πανεπιστημιακό πρόγραμμα, τμήμα Ψυχολογίας ΕΚΠΑ.
Από το 1992 δημοσιογραφεί γρααφωντας και παρουσιάζοντας ντοκυμαντερ στην τηλεόραση και στα ραδιόφωνα της ΕΡΤόπως:
«KOSMOS 93,6 τίτλος: «Tα παραμύθια του κόσμου».
«ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 90.90, τίτλος: «Από το κοχύλο στο μαργαριτάρι».επι 20 συνεχη ετη
«ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ το παγκόσμιο ραδιόφωνο της ΕΡΤ, τίτλος: «Δράκοι και Νεράιδες»
«ΑΘΗΝΑ9.84 με τίτλο: «Και Νέα και Περίεργα».
«ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ δημοτικο ραδιόφωνο Ηρακλειου Αττικης 9,41 επι 10 συνεχήέτη.
Έχει γράψει τα σενάρια σε 20 δικές της προτάσεις ντοκιμαντέρ παραγωγής της ΕΡΤ τα οποία και παρουσίασε με τίτλο «Έτσι γιορτάζουν οι Έλληνες».
Έχει γράψει θεατρικά έργα και έχουν εκδοθεί δυο παραμύθια για μεγάλα παιδιά και μια ποιητική συλλογή. Ήταν αρχισυντάκτρια στο τηλεοπτικό σταθμό ALTER TV.
Είναι αφηγήτρια σε πολλά τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ. Έχει σκηνοθετήσει θεατρικές παραστάσεις.
Διδάσκει «Ψυχολογία της Συνέντευξης» , «Τίτλο – Πρώτη-Σελίδα» σε Αvώτατα ιδρύματα ΠΑ. ΠΕΙ. και E.C.I. «Εκφραστική γραφή», «Θεραπευτική αφήγηση και Συμπεριφορική θεραπεία» σε Σχολές Σκηνοθεσίας «Ακμή» και «Δομή», σε θεατρικά εργαστήρια Δήμων και Περιφερειών και σε Συμπόσια Τέχνης. Δίνει διαλέξεις στο ΑΛΠ ,σε συνέδρια , σχολεία και ομάδες.
Έχει λάβει ενεργό μέρος συνέδρια παρουσιάζοντας εργασίες της .Είναι μέλος του ΠΕΣΥΘ.
Εκλεγμένη σύμβουλος του Δ.Σ του ομίλου για την UNESCO Τεχνών, Λόγου και Επιστημών Ελλάδος
Κατέχει τον τίτλο της Πρέσβειρας του Ελληνικού Ινστιτούτου Πολιτιστικής Διπλωματίας.
Είναι μέλος της Επιτροπής Εκπαίδευσης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εθελοντών Ελλάδος
Και μέλος της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας. Έχει βραβευτεί από UNESCO –ΠΕΦΦΕΕ-ΔΕΕΛ.
Άλλο ένα P.E.R.S.O.N.A.L.I.T.I.E.S. κοντά σας με γνώμωνα να προβάλουμε αξίες, όσο για εσένα αγαπημένη Γεωργία Βεληβασάκη, όλοι οι δημιουργικοί άνθρωποι είναι πάντα συναισθηματικά επίκαιροι. Να μας “προβληματίζεις” για πολλά χρόνια ακόμα με την αστείρευτη φαντασία σου, την εκφραστική σου δίνη και δεινότητα και να μελωδείς στις ψυχές μας, όπως μόνο εσύ ξέρεις.
Σ’ ευχαριστούμε!
Lena Kyropoulos &
P.E.R.S.O.N.A.L.I.T.I.E.S. TEAM