Οι παλιές μεν αλλά αμφιλεγόμενες δε αναρτήσεις της ηθοποιού Κάρλα Σοφία Γκαρσόν, της τρανσέξουαλ πρωταγωνίστριας της «Εμίλια Πέρεζ» – ταινίας με 13 υποψηφιότητες στα Όσκαρ – θα της στοιχίσουν πολύ, όπως όλα δείχνουν και μόλις ένα μήνα περίπου πριν την 97η τελετή απονομής -θα πραγματοποιηθεί στις 2 Μαρτίου.
Κι ενώ η Κάρλα Σοφία Γκασκόν προσπαθεί να εκτονώσει την κατάσταση για τις παλιές, ρατσιστικές αναρτήσεις της στα social media καταγγέλοντας έναν «πόλεμο» εναντίον της τόσο το Netflix όσο και ο σκηνοθέτης της ταινίας Ζακ Οντιάρ την «αδειάζουν» και την «εξαφάνισαν» από την καμπάνια της ταινίας στην τελική ευθεία για τα Όσκαρ.
Παρά το γεγονός ότι το πρωτοποριακό αυτό μιούζικαλ δράσης «Εμίλια Πέρεζ» που αφηγείται την ιστορία της μεταμόρφωσης σε γυναίκα ενός αδίστακτου εμπόρου ναρκωτικών με τη βοήθεια μιας δικηγόρου, δίχασε κοινό και κριτικούς, θριάμβευσε στις Κάννες και στις Χρυσές Σφαίρες και η Ακαδημία των Όσκαρ το ανέδειξε σε απόλυτο φαβορί.
Οι αμφιλεγόμενες δηλώσεις και πώς ξεθάφτηκαν
Η Κάρλα Σοφία Γκασκόν, είχε ανεβάσει κατά την περίοδο 2020 – 2021 και κυρίως στο X ( πρώην Twitter) κάποιες προσβλητικές απόψεις που θεωρήθηκαν ισλαμοφοβικές και ρατσιστικές τις οποίες στη συνέχεια διέγραψε.
Όμως τα όσα είχε ανεβάσει ανακάλυψε κι έφερε στο φως της δημοσιότητας – μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς της – η δημοσιογράφος Sarah Hagi τραυματίζοντας σοβαρά τη δημόσια εικόνα της αφού τα όσα έχει γράψει online έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα μηνύματα που πρεσβεύει η ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Γκασκόν είχε τοποθετηθεί για τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ το 2020, γράφοντας:
«Πιστεύω ειλικρινά ότι πολύ λίγοι άνθρωποι ενδιαφέρθηκαν ποτέ για τον Τζορτζ Φλόιντ, έναν τοξικομανή και απατεώνα, αλλά ο θάνατός του χρησίμευσε για να αναδείξει για άλλη μια φορά, ότι υπάρχουν εκείνοι που εξακολουθούν να θεωρούν τους μαύρους ανθρώπους πιθήκους χωρίς δικαιώματα και εκείνοι που πιστεύουν πως η αστυνομία δολοφονεί. Όλα λάθος».
Η ηθοποιός είχε σχολιάσει και τον αριθμό των Μουσουλμάνων στη χώρα της, γράφοντας σε παλιό της tweet, «συγγνώμη, είναι μόνο δική μου εντύπωση ή υπάρχουν όλο και περισσότεροι μουσουλμάνοι στην Ισπανία; Κάθε φορά που πάω να πάρω την κόρη μου από το σχολείο υπάρχουν περισσότερες γυναίκες με καλυμμένα μαλλιά και φούστες μέχρι τα τακούνια».
Σε διαφορετική ανάρτηση είχε δηλώσει ότι, «το Ισλάμ τίθεται ενάντια στις ευρωπαϊκές αξίες και παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα», προτείνοντας την απαγόρευση της θρησκείας.
Μετά τον σάλο, η Γκασκόν ανέφερε σε δήλωση της ότι «ως μέλος μιας περιθωριοποιημένης κοινότητας, γνωρίζω πολύ καλά πως είναι να βιώνεις τον ρατσισμό και απολογούμαι βαθύτατα σε όσους προκάλεσα πόνο ή στεναχώρια. Όλη μου τη ζωή αγωνιζόμουν για έναν καλύτερο κόσμο. Πιστεύω ότι το φως θα θριαμβεύει πάντα πάνω από το σκοτάδι».
Παρόλα αυτά έσπευσε να αποδώσει τις έντονες επιθέσεις που δέχτηκε σε σκοτεινές δυνάμεις οι οποίες σκοπίμως επιχειρούν να τη βλάψουν:
«Υπάρχουν ορισμένοι οι οποίοι έχουν αφιερωθεί στο να ανακαλύψουν πράγματα που έχω πει, πολλά από τα οποία είναι πλαστά… Τα περισσότερα δεν τα αναγνωρίζω καν. Ωστόσο, τα παρουσιάζουν έτσι ώστε να φαίνομαι σαν κακός άνθρωπος και τα επιδεικνύουν ακριβώς την περίοδο που μπορούν να με πληγώσουν περισσότερο. Αδιαφορώ πλήρως για τα βραβεία. Νοιάζομαι περισσότερο για όσους εκπροσωπώ, αλλά και το τι εκπροσωπώ σε αυτόν τον κόσμο. Μπορούμε όλοι να αλλάξουμε και να γίνουμε καλύτεροι».
Μάλιστα στην συνέντευξή της δεν δίστασε να καταδείξει ως ενορχηστρωτές των επιθέσεων εναντίον της άτομα από το περιβάλλον της συναδέλφου της Φερνάντα Τόρες, πρωταγωνίστριας της ταινίας του Βάλτερ Σάλερς «Είμαι Ακόμα Εδώ», η οποία επίσης διεκδικεί το Όσκαρ του Α΄Γυναικείου Ρόλου.
Φαίνεται όμως ότι η Γκασκόν είναι πλέον μόνη της πλέον σε αυτή τη «μάχη» καθώς τόσο το Netflix όσο και η ομάδα δημοσίων σχέσεων της… νίπτουν τας χείρας τους.
Η Γκασκόν αναμενόταν να ταξιδέψει από το σπίτι της στην Ισπανία στο Λος Άντζελες για την κρίσιμη δεύτερη φάση της καμπάνιας των Όσκαρ. Το προγραμματισμένο ταξίδι της περιελάμβανε διάφορα events στα οποία δεν αναμένεται πλέον να παρευρεθεί. Η απουσία της έχει περιπλέξει περαιτέρω τις προσπάθειες της καμπάνιας για το Netflix και την ομάδα των βραβείων της ταινίας.
Δεν της πληρώνουν τα έξοδα για τα γκαλά
H Γκασκόν και η συμπρωταγωνίστριά της Ζόι Σαλντάνα μοιράζονται την ίδια εταιρεία δημοσίων σχέσεων, The Lede Company.
Πηγές λένε στο Variety ότι το Netflix και το πρακτορείο δημοσίων σχέσεων έχουν σταματήσει να μιλούν απευθείας με τη Γκασκόν και επικοινωνούν μόνο μέσω του εκπροσώπου της United Talent Agency, Jeremy Barber.
Πηγές είπαν επίσης ότι το Netflix δεν καλύπτει πλέον τα έξοδα για το ταξίδι της στα διάφορα βραβεία ή το στιλ της για τυχόν εμφανίσεις σε αυτές τις εκδηλώσεις πράγμα που σημαίνει ότι αν σκοπεύει να κάνει αυτές τις στάσεις, θα πρέπει η Γκασκόν να πληρώσει για τα πάντα, από τα αεροπορικά εισιτήρια μέχρι τα ξενοδοχεία της από την τσέπη της.
Η ηθοποιός ήταν σχετικά άγνωστη όταν πήρε τον ρόλο που άλλαξε τη ζωή της στην ταινία «Emilia Pérez» για τον ολποίο πληρώθηκε περίπου 100.000 ευρώ (104.000 $), σύμφωνα με μια πηγή με γνώση της συμφωνίας της. Η ίδια δεν απάντησε στα αιτήματα για σχολιασμό.
«Εξαφανίστηκε» από τη νέα διαφήμιση του Emilia Perez
Τις τελευταίες ημέρες συνεχίζεται η καμπάνια της ταινίας αλλά έχοντας εξαφανίσει στην κυριολεξία την πρωταγωνίστριά του Κάρλα Σοφία Γκασκόν η οποία δεν υπάρχει πλέον πουθενά. Ούτε στις αφίσες, ούτε στις διάφορες προγραμματισμένες εκδηλώσεις προώθησής της.
Karla Sofía Gascón has been completely erased from the latest Oscars ‘For Your Consideration’ ad for Emilia Pérez. I wonder why!?? pic.twitter.com/4AJ2jOSsgl
— Jason (@jasonosia) February 3, 2025
Νέα διαφήμιση που έκανε το ντεμπούτο της τη Δευτέρα επισημαίνει τις 13 υποψηφιότητες για Όσκαρ της Emilia Pérez, συμπεριλαμβανομένων των βραβείων καλύτερης ταινίας, διεθνούς μεγάλου μήκους, σκηνοθεσίας (Jacques Audiard), δεύτερου γυναικείου ρόλου (Σαλντάνα) και πρωτότυπου τραγουδιού («El Mal») αλλά ο τίτλος της ταινίας καθώς και οποιεσδήποτε εικόνες της Γκασκόν έχουν αφαιρεθεί από μεγάλο μέρος του υλικού της καμπάνιας.
Αντίθετα, το μάρκετινγκ εμφανίζει τη Ζόι Σαλντάνα και τις συμπρωταγωνίστριες Σελένα Γκόμεζ και Αντριάνα Παζ, καμία από τις οποίες δεν προτάθηκε για Όσκαρ.
Η αλλαγή υποδηλώνει ότι το Netflix προσπαθεί να κρατήσει αποστάσεις από τη Γκασκόν, έτσι ώστε η διαμάχη γύρω από τα σχόλιά της να μην επισκιάσει την ταινία ή το έργο των συμπρωταγωνιστών και των συνεργατών της.
«Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μια καμπάνια που αποκλείει τον χαρακτήρα του τίτλου, ενώ εξακολουθεί να στοχεύει να πάρει το βραβείο», λέει στο Variety ένας σύμβουλος βραβείων.
Και σαν μην έφταναν όλα αυτά ο σκηνοθέτης της ταινίας Ζακ Οντιάρ είπε σε συνέντευξή του ότι δεν θέλει επαφές με την Κάρλα Σοφία Γκασκόν και ότι έχει βλάψει την ταινία αλλά και όλο το καστ.
Μιλώντας στο Deadline ο Γάλλος σεναριογράφος-σκηνοθέτης Ζακ Οντιάρ, 72, χαρακτήρισε «αδικαιολόγητες» τις αναρτήσεις της στα social media που επανεμφανίστηκαν και επικρίνουν τη μουσουλμανική κουλτούρα, τον Τζορτζ Φλόιντ, τη διαφορετικότητα και άλλα.
«Είναι πολύ δύσκολο για μένα να θυμάμαι τη δουλειά που έκανα με την Κάρλα Σοφία», δήλωσε ο Οντιάρ για την τρανς ηθοποιό που πρωταγωνιστεί στην ταινία.
«Η εξαιρετική ατμόσφαιρα που είχαμε στα γυρίσματα», συνέχισε, «βασιζόταν πράγματι στην εμπιστοσύνη. Και όταν έχεις αυτού του είδους τη σχέση και ξαφνικά διαβάζεις κάτι που έχει πει αυτό το άτομο, πράγματα γεμάτα μίσος, επαίσχυντα, φυσικά και επηρεάζεται η σχέση σου μαζί του. Είναι σαν να πέφτεις σε μια τρύπα».
Στις 2 Φεβρουαρίου, η Γκασκόν εμφανίστηκε στο CNN en Español αντικρούοντας τις κατηγορίες για ρατσισμό και ισλαμοφοβία και απάντησε για την υποτιθέμενη ανάρτησή της στο X κατά της συμπρωταγωνίστριας της Σελένα Γκόμεζ.
«Δεν μπορώ να παραιτηθώ από μια υποψηφιότητα για Όσκαρ επειδή δεν έχω διαπράξει κανένα έγκλημα, ούτε έχω βλάψει κανέναν», δήλωσε. «Δεν είμαι ούτε ρατσίστρια ούτε τίποτα από αυτά που όλοι αυτοί οι άνθρωποι προσπάθησαν να κάνουν τους άλλους να πιστέψουν ότι είμαι».
«Δεν έχω μιλήσει μαζί της και δεν θέλω να το κάνω», είπε ο Οντιάρ στο Deadline όταν ρωτήθηκε για το αν έχει επικοινωνήσει με τη Γκασκόν μετά το σάλο.
«Βρίσκεται σε μια αυτοκαταστροφική πορεία και θέλω να κρατήσω αποστάσεις, πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί συνεχίζει. Γιατί βλάπτει τον εαυτό της;…Μιλάει για τον εαυτό της ως θύμα, πράγμα που προκαλεί έκπληξη. Είναι σαν να πιστεύει ότι οι λέξεις δεν πληγώνουν».
Ο Οντιάρ πρόσθεσε ότι η Γκασκόν «βλάπτει ανθρώπους που ήταν πολύ κοντά της», μεταξύ των οποίων το συνεργείο της ταινίας αλλά και τη συμπρωταγωνίστρια της, την επίσης υποψήφια για Όσκαρ Ζόι Σαλντάνα.
«Δεν θέλω επαφή μαζί της γιατί αυτή τη στιγμή χρειάζεται χώρο για να σκεφτεί και να αναλάβει τις ευθύνες των πράξεων της» είπε ο Οντιάρ.
Απομακρύνονται οι πιθανότητες για Όσκαρ;
Αναγνωρίζοντας ότι η συζήτηση έχει μετατοπιστεί από την ταινία στη συμπεριφορά της Γκασκόν ο Οντιάρ σχολίασε:
«Δυστυχώς ισχύει. Όλοι ασχολούνται με αυτό, κάτι που με στενοχωρεί πολύ» είπε αναγνωρίζοντας ότι οι πιθανότητες θριάμβου της ταινίας έχουν μειωθεί σημαντικά.
Το ποια θα είναι η μοίρα της ταινίας «Εμίλια Πέρεζ» κι αν θα πληρώσει το online μίσος της Κάρλα Σοφία Γκασκόν μένει να φανεί…
To άρθρο Κάρλα Σοφία Γκασκόν, η αποκαθήλωση: Την άδειασε το Netflix και ο σκηνοθέτης του «Εμίλια Πέρεζ» – Την εξαφάνισαν από την καμπάνια για τα Όσκαρ δημοσιεύτηκε στο NewsIT .